5. tammikuuta 2011

Toisten mielipiteitä

Mietin tuossa keskustelupalstoja selaillessa kuinka brutaaleja ihmiset voivat olla, kun ei tarvitse näyttää naamaansa ja kertoa nimeään. Nimimerkin takaa on yllättävän helppoa huudella mitä sattuu, selitellä törkyjä ja loukata muita. Ja jos nyt haluaa muuttaa maineensa, ei tarvitsee kuin vaihtaa nimimerkkiä, yllättävän yksinkertaista.

Eniten jäin miettimään toisten blogeihin heitettyjä kommentteja. "Sun fontti on outo, sitä on ärsyttävä lukee." "Ei tollasta tekstiä jaksa hullukaan." "Sun kannattais muokata sun banneria." "Siis aivan hirveen värinen." Mitä kukaan on kommentoiman toisen blogia noin? Väärän värinen? Jos minä nyt esimerkiksi pidän punaisesta ja kommentoija ei, sille ei vain sitten voi mitään. Jos on pakko kommentoida, voisiko sitä koettaa keksiä jotain rakentavaa? Itse jätän omasta mielestäni mielenkiinnottomat ja väärän väriset blogit ilman sen suurempaa huomiota ja etsin todelliset helmet rihkaman joukosta. Ja ollakseni aivan tosissani... Minä luen blogista vähintään yhden merkinnän, oli se sitten minkä värinen vain.

Teksti kertoo ihmisestä enemmän kuin blogin ulkoasu. Toki ulkoasukin kertoo jotakin, mutta yleensä sillä pyritään vain miellyttämään mahdollisimman monen silmää. Minunkin pitäisi itse asiassa vaihtaa blogini ulkoasu johonkin enemmän itseni näköiseen. Toki tämä oli valmiista vaihtoehdoista paras, minä kun tosiaan pidän siitä punaisesta ja olen mukataiteellinenkin. Ihan mukataiteellisuuden kunniaksi voisin laittaa tähän tämän kauniin, väreihin (melkein) sopivan kuvan:

(c) TouchOfDeath 2010

Fantasiafriikkinä pidän lohikäärmeistä, kuten varmasti jollekin fiksulle ihmiselle selvisikin aivan ensimmäisistä blogimerkinnöistäni. Olen jopa tyytyväinen ylläolevaan teokseen, tosin taustan värityksen kanssa olisin saanut olla hieman huolellisempi. Vaikutteita otin puhtaasti kiinalaisesta lohikäärmekäsityksestä.

Minun oli myös pakko lisätä pienelle linkkilistalleni yksi linkki lisää. Kyse on sellaisesta blogista, jota oikeasti luin, ennen kuin tajusin, minkä värinen ulkoasu siinä on. Ja mielestäni ulkoasu on kaikin puolin sopiva sekä minun silmiini, että kirjoittajan teksteihin. Kirjoittaja on itse väittänyt, ettei kirjoita yhtä syvällisesti kuin minä (minäkin olen tainnut hukata syvällisyyteni johonkin, tai sitten se näyttäytyy vain kun en ole läsnä), mutta minun mielestäni hänellä on ajankohtaisempia ja ehkä kantaaottavampiakin tekstejä. Minä kun olen tällainen taivaanrannanmaalari, enkä mikään käytännön ihminen. Kaiken lisäksi, kirjoittaja on semisiskoni kaima, voiko hän siis olla muuta kuin mielenkiintoinen ajattelija?

Ei kommentteja: