30. tammikuuta 2012

50 satunnaista asiaa, osa I

Ajattelin, kun se ensimmäisen bloggausvuoden täyttyminenkin pääsi vain livahtamaan minulta ohi, että tekisin nyt jotain erilaista viidennenkymmenennen merkinnän kunniaksi. Mietiskelin tätä itsekseni ja päätin sitten pistää vähän haastetta peliin. Eli 50 satunnaista asiaa ja faktaa allekirjoittaneesta. Huu, roisia.

1. Olen yli 20-vuotias nainen.
Upeaa, ihmeellistä ja kaikin puolin hämmästyttävää.  Eli siis tosiaan ruudun tällä puolella kirjoittelee tänä vuonna 22 täyttävä naisihminen. Se on ehkä se perusfakta, josta on hyvä lähteä liikkeelle.

2. Olen ylioppilas.
Suurin saavutukseni tämänastisessa elämässäni taitaa olla valkolakin saaminen. En tehnyt sitä mitenkään juhlittavin tuloksin, mutta teinpä kuitenkin. Kirjoitin äidinkielen, (pitkän) englannin, pitkän matematiikan, biologian ja maantiedon. Vaikka logiikka on aina ollut enemmän minun juttuni kuin kielet, vahvimmin suoritin äidinkielen ja englannin ylioppilaskokeet. Matematiikan sen sijaan läpäisin rimaa hipoen. En vieläkään osaa derivoida.

En omista, kuva täältä.


3. Pidän lapsista.
Tätä on sivuuttu ainakin yhdessä merkinnässä, mutta pääosin pidän lapsista. Kunhan ne ovat tarpeeksi vanhoja kommunikoimaan selkokielellä ja tarpeeksi nuoria, ettei niiden tarvitse esittää jotakin, jota ne eivät todellakaan ole. Ja kaikkein tärkeintä, ainamkin toistaiseksi, kunhan ne ovat jonkun muun. Olin vuoden ala-asteella kouluavustajana heti lukion jälkeen ja vietettyäni n. 6 tuntia päivässä pääasiassa 9-10 -vuotiaiden  lasten kanssa, olen yhä entistä enemmän sitä mieltä, että todella pidän lapsista. Kunhan niistä ei tarvitse kantaa liiaksi vastuuta.

4. Olen kävelevä ristiriita.
Tämäkin on saattanut olla luettavissa rivien välistä.  Selvennän tätä kuitenkin vähän, tarkoitan nimittäin ennen kaikkea suhtautuvani itseeni ristiriitaisesti. Toisaalta pidän itseäni ihan fiksuna, joskin välillä tunnen oloni todella typeräksi, yksinkertaiseksi ja lapselliseksi. Ja näitä esimerkkejä on lukuisia.

5. Vastustan yleensä jotakin asiaa viimeiseen asti, vain rakastuakseni siihen palavasti.
Eniten tämä näkyy elokuvissa ja sarjoissa, joita katson lähinnä miesystäväni kanssa. "Miten tämä voi olla hyvä, kun siinä on se ja se näyttelijä?" "En minä tiedä aiheesta ennestään mitään, en minä jaksa katsoa." "Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta!"
Yksi näistä uusimmista rakkauksista on ehdottomasti YLElläkin näytettävä Uusi Sherlock, joka ei kylläkään herättänyt aivan hirveästi vastahankaa. Hieman harmittaa, etten ole ennen perehtynyt Arthur Conan Doylen Sherlock Holmesiin kunnolla, mutta kirjahyllyssä odottaa tuollainen tiiliskivi, joka kantaa nimeä The complete stories of Sherlock Holmes, eli ehkä vielä joskus.

Benedict Cumberbatch muuten vie Robert Downey Jr.:n ihan 6-0 ♥

6. Olen vaikutuksille altis.
Loppujen lopuksi olen ihminen, jonka mielipiteisiin on helppoa vaikuttaa fiksun kuuloisilla perusteluilla. Paras tapa vakuuttaa minut, on käyttää pitkiä lauseita, joissa on edes hitunen sisältöä. Se poliittinen ja täysinturha "En voi suoraan sanoa, etten ota kantaa, muttei minulla ole tähän muutakaan sanomista, vaihdanpa aiheen" "perustelu" ei toimi minuun. Eli ihan niin altis vaikutuksille en sentään ole, mutta isoveljelläni on kyllä hyvin hallussa tuo omien mielipiteiden perustelu, ja aika vakaitakin mielipiteitäni on siltä taholta kyseenalaistettu. Että kiitosta vain, velikulta. ;)

7. En ole nähnyt yhtäkään Tähtien sota -elokuvaa kokonaan.
Haha, tästä saavutuksesta kehtaan myöntää olevani jopa ylpeä. Huolimatta kaikista niistä ystävistä ja tutuista, jotka ovat jopa miltei fanaattisia kyseiseen elokuvasarjaan, olen nähnyt vain 20 minuuttia sarjan vanhimmasta elokuvasta. Olen kuulemma jättänyt monen monta muutakin enemmän tai vähemmän klassikkoa katsomatta, mutta hyvin tässä on pärjätty! Sen verran minäkin kuitenkin tiedän, että tunnistan hahmoja/paikkoja/asioita, jotka liittyvät Tähtien sotaan ja erotanpa sen Star Trekistä ja musita yhtä hullaannuttavista sci-fi sarjoista ja elokuvista, joita en tosiaan ole aivan hirveällä mielenkiinnolla seurannut. Aiheeseen liittyviä, oivaltavia sisustusjulisteita:

R2D2
C-3PO
Nämä ja monet muut hymähdyttävät sisustusjulisteet bongailin täältä.

8. Rakastan Muumeja.
Kukapa ei? Meidän taloudesta (=poikaystävän asunnolta) löytyy tällä hetkellä kaksi muumimukia. Tekisi kyllä mieli ostaa niitä aina lisää, kun ne on niin kivoja. ♥ Kuvat jöllin täältä.
Miehen ♥
Minun ♥

9. Olen tässä kirjoitellessani kuunnellut pelkästään Red Hot Chili Peppersiä.
Musiikkimakuni on vähän laidasta laitaan. Tänään Anthony Kiedisin ääni on kuulostanut sen verran hyvältä, etten ole vaivautunut painamaan shufflea päälle. Mutta soittolistaltani löytyy mm. Katy Perrya, Helloweenia, Ramonesia, The Rolling Stonesia, Disturbedia, Guns and Rosesia jne. Mainittakoon vielä Final Fantasy IX:n Official Sound Track. Vähän sitä ja tätä siis.
Ja playerina toimii Winamp.


Mommy, where's daddy? by Red Hot Chili Peppers

10. Olen käynyt Hevostalli.netissä kohta 8 vuotta.
Hyvin, hyvin epäsäännöllisesti ja monta vuotta vietin pelkästään Tarinatuokion puolella. Nyt olen kuitenkin aikani kuluksi päätynyt selailemaan Yleistä puolta. Tässäkin faktassa on hauskinta se, etten ole koskaan ollut heppatyttö. Tiettävästi olen ollut kokonaiset kolme kertaa hevosen selässä ja viimeinen kerta jätti niin mieleenpainuvat muistot, ettei minulla todellakaan ole mikään hinku takaisin. En siis pudonnut tai mitään, olen vain korkeanpaikankammoinen ja serkkuni laittoi allani olevan konin liikkumaan aivan liian nopeasti.

Innostuin nyt laittamaan noita kuvia tuonne väliin sen verran, että taidan pätkäistä tämän merkinnän tähän. Ensimmäsiet kymmenen faktaa käsitelty, jos jollekin heräsi kysymyksiä, niitä saa aina esittää.

Ei kommentteja: